“De onde saen os contos?” é o lema dos obradoiros de creación que o artista plástico Pablo Otero realiza en escolas e bibliotecas en torno aos relatos do libro “Contos por teléfono”, de Gianni Rodari, que vén de ilustrar nunha edición de KALANDRAKA que foi galardoada pola Asociación Galega de Editores co Premio Isaac Díaz Pardo de Ilustración Infantil, e escollida -polos lectores da web especializada 'Fervenzas Literarias'- como mellor libro infantil traducido de 2011.

“Contos por teléfono” foi o leit-motiv das actividades que impartiu Pablo Otero para nenos españois no Colexio Internacional de Xenebra e para nenos de Allariz con motivo deste recente Día Internacional do Libro Infantil e Xuvenil.

--------------------------------------

“¿De dónde salen los cuentos?” es el lema de los talleres de creación que el artista plástico Pablo Otero realiza en colegios y bibliotecas en torno a los relatos del libro “Contos por teléfono”, de Gianni Rodari, que ha ilustrado en una edición de KALANDRAKA que fue galardonada por la Asociación Galega de Editores con el Premio Isaac Díaz Pardo de Ilustración Infantil, y escogida -por los lectores de la web especializada 'Fervenzas Literarias'- como mejor libro infantil traducido de 2011.

“Contos por teléfono” fue el leit-motiv de las actividades que impartió Pablo Otero para niños españoles en el Colegio Internacional de Ginebra y para niños de Allariz con motivo de este reciente Día Internacional del Libro Infantil y Juvenil.

Os contos sempre teñen personaxes e cousas ás que lles ocorren accións. Que tipo de personaxes? Persoas, animais reais ou fantásticos, e obxectos aos que lles damos un nome. Os participantes no obradoiro, pequenos e maiores, individualmente ou por parellas, dispoñen de materiais reciclables para crealos: papel, teas, fíos, cartóns, plásticos e cintas de cores... Están listos, rematados? É o momento de escribir unha palabra calquera nunha tarxeta. Á presa, a primeira que veña á mente! Para que o resultado sexa máis sorprendente, barállanse as tarxetas coas palabras e, para construir un relato improvisado, sácanse en orde alterna: personaxe, palabra, personaxe, palabra... Segundo saen, apúntanse nunha pizarra as palabras, que forman un sen-sentido. Entre todos énchense as lagoas da historia para que sexa máis inxeniosa, máis chiflada. A lectura do conto colectivo é o broche final da actividade, o premio ao esforzo creativo.

O Colexio Internacional de Xenebra, en Suiza, e a Casa de Cultura de Allariz, en Ourense, foron os escenarios -distantes, pero próximos, grazas á literatura e á arte- de senllas actividades dirixidas por Pablo Otero. Imaxinación ao poder, coas tesoiras e o pegamento como ferramentas básicas, os nenos e nenas de Xenebra de Allariz fican unidos polo fío invisible do que o poeta alemán Novalis calificaba como a “Fantástica”, e que Rodari desenvolvía na súa “Gramática da fantasía”. Nuns artigos publicados no xornal romano Paese Sera xa plantexaba un “Manual para inventar contos”.

“...No marco desta non moi orixinal ficción, expoñía, entre bromnas e veras, algunhas sinxelas técnicas de invención: as mesmas que despois, durante anos, andei divulgando por todas as escolas ás que fun contar historias e responder preguntas dos cativos. Sempre hai algún que pregunta, con moita razón: Como se inventan os contos?, e merece unha resposta honesta”.

-----------------------------------

Los cuentos siempre tienen personajes y cosas a las les ocurren acciones. ¿Qué tipo de personajes? Personas, animales reales o fantásticos, y objetos a los que les damos un nombre. Los participantes en el taller, pequeños y mayores, individualmente o por parejas, disponen de materiales reciclables para crearlos: papeles, telas, hilos, cartones, plásticos y cintas de colores... ¿Están listos, terminados? Es el momento de escribir una palabra cualquiera en una tarjeta. ¡Rápido, la primera que venga a la mente! Para que el resultado sea más sorprendente, se barajan las tarjetas con las palabras y, para construír un relato improvisado, se sacan en orden alterno: personaje, palabra, personaje, palabra... Según salen, se apuntan en una pizarra las palabras, que forman un sin-sentido. Entre todos se rellenan las lagunas de la historia para que sea más ingeniosa, más chiflada. La lectura del cuento es el broche final de la actividad, el premio al esfuerzo creativo.

El Colegio Internacional de Ginebra, en Suiza, y la Casa de Cultura de Allariz, en Ourense, fueron los escenarios -distantes en el espacio, pero próximos gracias a la literatura y al arte- de sendas actividades dirigidas por Pablo Otero. Imaginación al poder, con las tijeras y el pegamento como herramientas básicas, los niños y niñas de Ginebra y de Allariz quedan unidos por el hilo invisible de lo que el poeta alemán Novalis calificaba como la “Fantástica”, y que Rodari desarrollaba en su “Gramática da fantasía”. En unos artículos publicados en el periódico romano Paese Sera ya planteaba un “Manual para inventar cuentos”.

“...En el marco de esta no muy original ficción, exponía, entre bromnas y veras, algunas sencillas técnicas de invención: las mismas que después, durante años, estuve divulgando por todas las escuelas a las que fui a contar historias y a responder preguntas de los niños. Siempre hay alguno que pregunta, con mucha razón: ¿Cómo se inventan los cuentos?, y merece una respuesta honesta”.