Para hacer una mesa hace falta madera,

para hacer madera hace falta el árbol,

para hacer el árbol...

RESEÑA DE “ ¿QUÉ HACE FALTA? ” (español)

 

Para ter unha mesa fai falta madeira,

para ter madeira fai falta a árbore,

para ter a árbore...

RESEÑA DE “QUE FAI FALTA?” (galego)

Para fazer uma mesa é preciso madeira,

para fazer madeira é preciso a árvore,

para fazer a árbore...

Los niños y niñas italianos cantan una canción muy popular en ese país, con letra de este magistral texto de Gianni Rodari y melodía compuesta por el cantautor Sergio Endrigo. Como una típica filastrocche, a modo de copla o retahíla, esta canción es la presentación ideal para “¿Qué hace falta?”, que se acaba de incorporar a la colección de Clásicos Contemporáneos de KALANDRAKA. Silvia Bonanni ilustra la obra del que fue un gran referente para la pedagogía moderna.

---------------------------------------------------------

Os nenos e nenas italianos cantan unha cantiga moi popular nese país, con letra deste maxistral texto de Gianni Rodari e melodía composta polo cantautor Sergio Endrigo. Como unha típica filastrocche, a modo de copla ou retahíla, esta canción é a presentación ideal para “Que fai falta?”, que se acaba de incorporar á colección de Clásicos Contemporáneos de KALANDRAKA. Silvia Bonanni ilustra a obra do que fora un gran referente para a pedagoxía moderna.

Toda obra de Gianni Rodari es esencial; en este caso, la sencillez del texto -un razonamiento deductivo, o silogismo- se viste a la perfección con los collages de Silvia Bonanni. El relato sigue una sucesión lógica y escalonada sobre el origen de un objeto cotidiano, que culmina en lo más profundo y, a la vez, hermoso de la naturaleza: para lograr algo muy grande, a veces basta con lo mínimo. Un libro que aúna la elegancia de la geometría, siguiendo una estructura literaria circular, con la fragancia de la poesía y la originalidad de la propuesta estética.

GIANNI RODARI (Omegna, Lombardía, 1920 - Roma, 1980). Aunque su vida discurrió ajena a la música, su vocación frustrada, pocas personas como Rodari supieron destacar en tantas facetas como las que desarrolló este renovador de la literatura infantil y juvenil. Político, periodista, pedagogo y escritor, en esta última logró el Premio Andersen en 1970. Se graduó en Magisterio y comenzó impartiendo clases particulares. Por su vinculación al Partido Comunista Italiano colaboró con varios periódicos; dirigió L’Ordine Nuovo y tras su incorporación al diario milanés L’Unitá empezó a cultivar su pasión por la Literatura Infantil. Desde entonces se fue forjando el talento de quien se convertiría en la piedra angular de este género literario. Es autor de obras como “El planeta de los árboles”, pero el éxito le llegó con títulos como “Cuentos largos como una sonrisa”, “Las aventuras de Cipollino”, o “El libro de las retahilas”. “Cuentos a máquina”, “Cuentos por teléfono” y “Cuentos para jugar” son también algunas de sus obras maestras.

SILVIA BONANNI (Milán, 1972). Ilustradora, pintora y fotógrafa. Licenciada en la Academia de Bellas Artes de Brera y diplomada en Fotografía en la Escuela R. Bauer de Milán. Artista versátil, es capaz de manejar con la misma maestría tanto el collage tradicional como las más modernas técnicas digitales.

El crítico cinematográfico y literario Martin Pawley ha publicado en Xornal de Galicia y en el blog Sinais de vida un artículo sobre Gianni Rodari, recordando que en este pasado 2010 se cumplieron 90 años del nacimiento de este autor, 40 de la concesión del Premio Andersen y 30 de su fallecimiento:

“...Un autor libertario, incorrecto y de verdad transgresor, tanto que para serlo no necesitó definirse en voz alta como tal”.

Y con respecto a su obra, destacó tanto “Gramática da fantasía”, su legado formativo:

“...Una obra imprescindible para cualquier persona que desee entender los mecanismos de la creación (no solo literaria). Rodari describe técnicas para estimular nuestra imaginación y enseñarnos cómo la oposición de conceptos aparentemente lejanos puede ser una fuente de inspiración inagotable, hasta erigir el “binomio fantástico” en condición no solo suficiente, sino también necesaria para la construcción de relatos...”

...Como el álbum “¿Qué hace falta?”, como novedad de KALANDRAKA:

“...La artista milanesa emplea el collage para crear imágenes asombrosamente ricas, el apoyo perfecto para un concentrado y delicioso cóctel de poesía y lógica. Al final de todo, he ahí la máxima, siempre hay una flor”.

----------------------------------------------------------

Toda obra de Gianni Rodari é esencial; neste caso, a sinxeleza do texto -un razoamento deductivo ou siloxismo- vístese á perfección cos collages de Silvia Bonanni. O relato segue unha sucesión lóxica e escalonada sobre a orixe dun obxecto cotiá, que culmina no máis fondo e, á vez, fermoso da natureza: para lograr algo moi grande, ás veces basta co mínimo. Un libro que une a elegancia da xeometría, seguindo unha estrutura literaria circular, coa fragancia da poesía e coa orixinalidade da proposta estética.

GIANNI RODARI (Omegna, Lombardía, 1920 - Roma, 1980). Malia que a súa vida discorreu allea á música, a súa vocación frustrada, poucas persoas como Rodari souberon destacar en tantas facetas como as que desenvolveu este renovador da literatura infantil e xuvenil. Político, xornalista, pedagogo e escritor, nesta última logrou o Premio Andersen en 1970. Graduouse en Maxisterio e comezou impartindo clases particulares. Polo seu vencello ao Partido Comunista Italiano colaborou con varios xornais; dirixiu L’Ordine Nuovo e trala súa entrada no diario milanés L’Unitá empezou a cultivar a súa paixón pola Literatura Infantil. Dende entón foise forxando o talento de quen chegaría a ser a pedra angular deste xénero literario. É autor de obras como “O planeta das árbores”, pero o éxito chegoulle con títulos como “Contos longos como un sorriso”, “As aventuras de Cipollino”, e “O libro das retahilas”. “Contos a máquina”, “Contos por teléfono” e “Contos para xogar” son tamén algunhas das súas obras mestras.

SILVIA BONANNI (Milán, 1972). Ilustradora, pintora e fotógrafa. Licenciada na Academia de Belas Artes de Brera e diplomada en Fotografía na Escola R. Bauer de Milán. Artista versátil, sabe manexar coa mesma mestría tanto o collage tradicional como as máis modernas técnicas dixitais.

O crítico cinematográfico e literario Martin Pawley vén de publicar en Xornal de Galicia e mais no seu blog Sinais de vida un artigo sobre Gianni Rodari, lembrando que neste pasado 2010 cumpríronse 90 anos do nacemento deste autor, 40 da concesión do Premio Andersen e 30 do seu pasamento:

“...Un autor libertario, incorrecto e de verdade transgresor, tanto que para selo non precisou definirse en voz alta como tal”.

E a respecto da súa obra, destacou tanto “Gramática da fantasía”, o seu legado formativo:

“...Unha obra imprescindíbel para calquera persoa que desexe entender os mecanismos da creación (non só literaria). Rodari describe técnicas para estimular a nosa imaxinación e apréndenos como a oposición de conceptos aparentemente afastados pode ser unha fonte de inspiración inesgotábel, até erixir o ”binomio fantástico” en condición non só suficiente senón tamén necesaria para a construción de relatos...”

...Como o álbum “Que fai falta?”, como novidade de KALANDRAKA:

“...A artista milanesa emprega o colaxe para crear imaxes asombrosamente ricas, o apoio perfecto para un concentrado e delicioso cóctel de poesía e lóxica. Ao final de todo, velaí a máxima, sempre hai unha flor”.