Estrella, Olalla, Marc... presentan Garavanciño

Estamos na Granxa de Briz, en Marín. Estrella presenta, con Olalla e Marc, o álbum titulado "Garavanciño", que ela contribuiu a facer realidade na fábrica de soños de KALANDRAKA. Porque a historia deste libro comeza hai uns cantos anos, cando a súa autora era cativa e a súa avoa lle contaba este conto, a ritmo de "pachín, pachán, pachón, moito coidado co que facedes... pachín, pachán, pachón, a Garavanciño non pisedes...".
--------------------
Estamos en la Granja de Briz, en Marín. Estrella presenta, con Olalla y Marc, el álbum titulado "Garbancito", que ella contribuyó a hacer realidad en la fábrica de sueños de KALANDRAKA. Porque la historia de este libro comienza hace unos cuantos años, cuando su autora era niña y su abuela le contaba este cuento, a ritmo de "pachín, pachán, pachón, mucho cuidado con lo que hacéis... pachín, pachán, pachón, a Garbancito no piséis...".

 O alcalde, Francisco Veiga, deulles a benvida aos nenos

Estrella contou adiviñas, cantigas e trabalinguas de antano

Moitos anos despois, os nenos e nenas da Ludoteca navideña do Concello de Marín teñen ocasión de escoitar o conto, non a través da avoa, senón a través da súa neta... Que mellor exemplo de transmisión da tradición oral, e máis nos tempos que corren, nos que o folclore infantil galego corre o risco de perderse. Contos como "Garavanciño", cantigas, refráns, adiviñas... a memoria de Estrella contén tesouros inmateriais de valor incalculable que puido compartir cos rapaces e rapazas marinenses: "Unha señorita moi aseñorada, sempre vai vestida e sen nenguna puntada, quen é?".

Olalla contaba, Marc debuxaba

Os responsables municipais estaban entre o público

O alcalde de Marín, Francisco Veiga, e a concelleira de Servicios Sociais, Luz Santiago, non perderon detalle da presentación. O Concello involucrouse tanto nesta iniciativa a prol da recuperación da memoria que vai agasallar aos cativos a partir de tres anos cun exemplar de "Garavanciño" como o que levaron todos e cada un dos participantes na Ludoteca. Que mellor agasallo previo á Noite de Reis...

Olalla González e Marc Taeger, autora e ilustrador de 'Garavanciño'

A creación de Garavanciño ante a atenta mirada do público

E mentres Olalla contaba o conto, Marc fixo crecer sobre o papel as montañas, as casas, o mar, os barcos, as leiras... da vila na que habita o pequeno gran Garavanciño; unha vila que resultou parecerse moito á de Marín, onde tamén viven a autora e o ilustrador da adaptación deste relato.

Entrega de Garavanciños aos nenos e nenas da Ludoteca

Garavanciños e caramelos para todos

Pode haber tantos Garavanciños, tantos bois, tantas coles, casas e tendeiros como queiran os lectores deste conto. A proposta de Marc é sinxela e está ao alcance de nenos e adultos: ceras e lapis de cores, cartóns reciclados da caixa de galletas ou do paquete de cereais, debuxar, recortar, e pegar formando un ‘collage'... Un xogo divertido e creativo. ¡Ánimo!

Lámina de Garavanciño adicada por Marc Taeger para o Concello
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Algunos años después, los niños y niñas de la Ludoteca navideña del Ayuntamiento de Marín tienen ocasión de escuchar el cuento, no a través de la abuela, sino de su nieta... Qué mejor ejemplo de transmisión de la tradición oral, y más en los tiempos que corren, en los que el folclore infantil corre el riesgo de perderse. Cuentos como "Garbancito", canciones, refranes, adivinanzas, trabalenguas... la memoria de Estrella contiene tesoros inmateriales de valor incalculable que pudo compartir con los jóvenes marinenses: "Una señorita muy aseñorada, siempre va vestida y sin ninguna puntada, ¿quién es?".

Marc, Olalla y Estrella firmaron ejemplares

Nadie se quedó sin dedicatoria personalizada

El alcalde de Marín, Francisco Veiga, y la concejal de Servicios Sociales, Luz Santiago, no perdieron detalle de la presentación. El Ayuntamiento se involucró tanto en esta iniciativa de recuperación de la memoria que va a obsequiar a los niños y niñas a partir de tres años con un ejemplar de "Garbancito" como el que se llevaron todos y uno de los participantes en la Ludoteca. Qué mejor regalo previo a la Noche de Reyes...

Estrella fue la protagonista de la jornada

Y mientras Olalla contaba el cuento, Marc hacía crecer sobre el papel las montañas, las casas, el mar, los barcos, los prados... del pueblo en el que habita el pequeño gran Garbancito; un pueblo que resultó parecerse mucho al de Marín, donde también viven la autora y el ilustrador de la adaptación de este relato.

Encantados del obsequio previo al Día de Reyes...

Un día con Garbancito y sus autores, en la Granja de Briz de Marín

Puede haber tantos Garbancitos, tantos bueyes, tantas coles, casas y tenderos como quieran los lectores de este cuento. La propuesta de Marc es sencilla y está al alcance de niños y adultos: ceras y lápices de colores, cartones reciclados de la caja de galletas o del paquete de cereales, dibujar, recortar, y pegar formando un ‘collage'... Un juego divertido y creativo. ¡Ánimo!