O burato do inferno” é unha novela gráfica dos irmáns Xosé Manuel Trigo e Ramón Trigo, publicada no selo editorial FAKTORÍA K coincidindo coa décimo terceira edición de ‘Viñetas desde o Atlántico’, o principal salón de cómic que se realiza en Galicia. Trala presentación na Coruña e a sinatura de exemplares na caseta de KALANDRAKA, o libro preséntase mañá, xoves 12 a partir das 20:30 horas, no Museo do Mar da Guarda, a vila na que transcorre esta historia, que se remonta a finais do século XIX para abordar o fenómeno dos raqueiros, os piratas de terra que prendían fogueiras nas noites sen lúa para que os navíos erraran o rumbo e encallaran nas rochas, asaltándoos e saqueándolles a mercadoría que transportaban.

----------------------------------------

La cueva del infierno” es una novela gráfica de los hermanos Xosé Manuel Trigo y Ramón Trigo, publicada en el sello editorial FAKTORÍA K coincidiendo con la décimo tercera edición de ‘Viñetas desde o Atlántico’, el principal salón de cómic que se realiza en Galicia. Tras la presentación en A Coruña y la firma de ejemplares en la caseta de KALANDRAKA, el libro se presenta mañana, jueves 12 a partir de las 20:30 horas, en el Museo del Mar de A Guarda, el pueblo en el que transcurre esta historia, que se remonta a finales del siglo XIX para abordar el fenómeno de los raqueros, los piratas de tierra que prendían hogueras en las noches sin luna para que los navíos erraran el rumbo y encallaran en las rocas, asaltándolos y saqueándoles la mercancía que transportaban.

Dende o punto de vista estético, as ilustracións de Ramón Trigo (Vigo, 1965) destacan pola súa forza expresiva. Son imaxes en branco e negro, elaboradas coa técnica do lapis carbón, co que traballa unha sucesión de viñetas de distintos formatos nas que abundan os claroscuros, as paisaxes mariñas e as esceas de loita, nas que logra un gran dinamismo. Ao longo do relato apréciase unha importante influencia cinematográfica, na alternancia de planos e de puntos de vista, na secuencia de imaxes que semellan fotogramas, e nos saltos temporais entre pasado e presente narrativo. O factor cinematográfico marca, precisamente, a estrutura do guión, no que Xosé Manuel Trigo (Vigo, 1954) traza unha historia que alterna varias voces: os diálogos entre os personaxes, un narrador omnisciente e outro que contextualiza determinadas claves da obra.

Algúns elementos senlleiros desta novela gráfica son as metáforas visuais que abundan nas súas páxinas, o achegamento a certos aspectos escuros -a piratería, o contrabando- da nosa realidade social pretérita, e a reflexión sobre unha verdade “incómoda e prescindible” que o protagonista intenta desvelar. Xosé Manuel e Ramón Trigo guían os lectores a través dos recordos azarosos dun vello pirata, Bieito o Lindo, e fanos partícipes da perigosa misión que este lle encomenda ao seu fillo Xosé para esclarecer o naufraxio do buque Santa Rosa de Lima fronte ás costas guardesas.

----------------------------------------

Desde el punto de vista artístico, las ilustraciones de Ramón Trigo (Vigo, 1965) destacan por su fueza expresiva. Son imágenes en blanco y negro, elaboradas con la técnica del lápiz carbón, con el que trabaja una sucesión de viñetas de distintos formatos en las que abundan los claroscuros, los paisajes marinos y las escenas de lucha, en las que logra un gran dinamismo. Durante el relato se aprecia una importante influencia cinematográfica, en la alternancia de planos y puntos de vista, la secuencia de imágenes que parecen fotogramas de una película, y los saltos temporales entre pasado y presente narrativo. El factor cinematográfico marca, precisamente, la estructura del guión, en el que Xosé Manuel Trigo (Vigo, 1954) traza una historia que alterna varias voces: los diálogos entre los personajes, un narrador omnisciente y otro que contextualiza determinadas claves de la obra.

Algunos elementos reseñables de esta novela gráfica son las metáforas visuales que abundan en sus páginas, el acercamiento a ciertos aspectos oscuros -la piratería, el contrabando- de la realidad social pretérita, y la reflexión sobre una verdad “incómoda y prescindible” que el protagonista intenta desvelar. Xosé Manuel y Ramón Trigo guían a los lectores a través de los recuerdos azarosos de un viejo pirata, Benito o Lindo, y les hacen partícipes de la peligosa misión que este le encomenda a su hijo José para esclarecer el naufragio del buque Santa Rosa de Lima frente a las costas guardesas.