"...En aquella época todos los paraguas eran negros, pardos o, si acaso, de color azul de Prusia o verde oscuro. Así que, cuando apareció en la fábrica aquel paraguas amarillo, todo el mundo se quedó frío. Un paraguas de semejante color no estaba en los planes, ni en los catálogos, ni en los pedidos..."

En una ciudad gris y con gente gris, el operario de una fábrica de paraguas comete la osadía de saltarse las normas establecidas y fabricar un paraguas amarillo pese a que lo que se lleva son los paraguas de color negro, marrón, verde y azul oscuro. El relato de Joel Franz Rosell -ilustrado por Giulia Frances Campolmi- reivindica, pues, la libertad y la creatividad frente a la rutina y las convenciones impuestas.

RESEÑA: "El paraguas amarillo"

-----------------------------

Naquela época todos os paraugas eran de cor negra, parda ou, se acaso, azul de Prusia ou verde escuro. Así que, cando na fábrica apareceu aquel paraugas amarelo, todo o mundo ficou pampo. Un paraugas de semellante cor non estaba previsto na programación nin nos catálogos nin nos pedidos...

Nunha cidade gris e con xente gris, o operario dunha fábrica de paraugas comete a ousadía de saltar as normas establecidas e fabricar un paraugas amarelo malia que o que se leva son os paraugas de cor negra, marrón, verde e azul escuro. O relato de Joel Franz Rosell ilustrado por Giulia Frances Campolmi- reivindica, pois, a liberdade e a creatividade fronte á rutina e ás convencións impostas.

RESEÑA: "O paraugas amarelo"

Habla también de la disyuntiva entre satisfacer nuestros sueños personales y la posibilidad de ser útiles a los demás; el paraguas humanizado que protagoniza este cuento no aspira a un destino diferente del de cualquier otro paraguas: mojarse con la lluvia. Quedar expuesto en un escaparate, esperando a que algún cliente se fije en los objetos de saldo de un tendero anodino, es una terrible frustración. Pero cuando se le ofrece la oportunidad de llenar de color y alegría la vida de muchas personas, el paraguas amarillo sigue ansiando su simple sueño de proteger cabezas bajo las nubes.

Las ilustraciones de Giulia Frances Campolmi reflejan el ánimo del paraguas amarillo: la triste estancia en la tienda, el humor, el colorido, la diversión y la fantasía de su faceta de artista. Destaca el lirismo del texto -“los aguaceros primaverales, los chaparrones del verano, las turbonadas otoñales y los chubascos del invierno”- y y el tratamiento cromático de las imágenes, que recrean el ambiente urbano a base de tonos grises en los que contrasta “un pequeño sol deslumbrando en medio de la lluvia”.

Joel Franz Rosell (Cruces, Cuba, 1954) es escritor, ilustrador, crítico, profesor y periodista. Ha vivido en Cuba, Brasil, Dinamarca, Argentina, España y Francia, países en los que escribió numerosos libros para niños. Algunas obras suyas fueron adaptadas para televisión, radio, cómic y fotonovela, teatro y na-rración oral, principalmente en su país natal. También publicó trabajos de crítica y ensayo en periódicos y revistas de Europa, América y Asia. Entre otros reco-nocimientos, obtuvo la distinción The White Ravens (Biblioteca Internacional de la Juventud, Alemania) en 1996 y 2005, el Premio La Rosa Blanca (Unión de Escritores y Artistas de Cuba, seis veces entre 1995 y 2005) y el Premio de la Ciudad de Cherburgo (Francia, 2001).

Giulia Frances Campolmi (Florencia, 1980) es graduada en Diseño y Teatro en la Escuela de Arte Central St. Martins de Londres, desde 2004 trabaja como diseñadora de escenografía teatral y vestuario, tanto en Italia como en Inglaterra, para montajes que se representan internacionalmente. Participó en expo-siciones con obras de instalación y performance. Por su afición, desde la niñez, a los libros ilustrados, realizó el Master en Ilustración ‘Ars in Fabula’ de la Academia de Artes de Macerata. “El paraguas ama-rillo”, creado precisamente durante ese curso, es su primer libro.  

-----------------------------

Fala tamén da disxuntiva entre satisfacer os nosos soños persoais e a posibilidade de serlles útiles aos demais; o paraugas humanizado que protagoniza este conto non aspira a un destino diferente do de calquera outro paraugas: mollarse coa chuvia. Quedar exposto nun escaparate, agardando a que algún cliente se fixe nos obxectos de saldo dun tendero anodino, é unha terrible frustración. Pero cando se lle ofrece a oportunidade de encher de cor e de ledicia a vida de moitas persoas, o paraugas amarelo segue arelando o seu simple soño de protexer cabezas baixo as nubes.

As ilustracións de Giulia Frances Campolmi reflicten o ánimo do paraugas amarelo: a triste estadía na tenda, o humor, o colorido, a diversión e a fantasía da súa faceta de artista. Destaca o lirismo do texto -“os orballos primaverais, as bategadas do verán, os trebóns outonais e os chuvascos do inverno”- e o tratamento cromático das imaxes, que recrean o ambiente urbano a base de tons grises nos que contrasta “un pequeno sol que resplandece no medio da chuvia”.

Joel Franz Rosell (Cruces, Cuba, 1954) é escritor, ilustrador, crítico, profesor e xornalista. Viviu en Cuba, Brasil, Dinamarca, Arxentina, España e Fran-cia, países nos que escribiu numerosos libros para nenos. Algunhas obras súas foron adaptadas para televisión, radio, cómic e fotonovela, teatro e narra-ción oral, principalmente no seu país natal. Tamén publicou traballos de crítica e de ensaio en xornais e revistas de Europa, América e Asia. Entre outros recoñecementos, obtivo a distinción The White Ravens (Biblioteca Internacional da Xuventude, Alemaña) en 1996 e 2005, o Premio La Rosa Blanca (Unión de Escritores e Artistas de Cuba, seis veces entre 1995 e 2005) e o Premio da Cidade de Cherburgo (Francia, 2001).

Giulia Frances Campolmi (Florencia, 1980) é graduada en Deseño e Teatro na Escola de Arte Central St. Martins de Londres, dende 2004 traballa como deseñadora de escenografía teatral e vestiario tanto en Italia como en Inglaterra, para montaxes que se representan internacionalmente. Participou en ex-posicións con obras de instalación e performance. Pola súa afección, dende a nenez, aos libros ilustra-dos, realizou o Master en Ilustración ‘Ars in Fabula’ da Academia de Artes de Macerata. “O paraugas ama-relo”, creado precisamente durante ese curso, é o seu primeiro libro.